ОРГАНІЗАЦІЙНА
Ек ефективність МП виростає з організаційної.
Показники:
-стан забезпечення потреб підп в персоналі за професіями, спеціальностями, посадами та освітньо-кваліфікаційними рівнями працівників;
– ефективність використ роб часу, кваліфікації та творчого потенціалу всіх категорій персоналу;
-рівень ритмічності вирцтва;
-якість продукції та послуг.
Досягається через:
– високоякісне інфо забезпечення;
– підбирання комплектування й розстановка кадрів, поділ і кооперування праці, делегування повноважень;
– організація й обслуговування роб місць;
– створ сприятливих умов праці;
– ефективний моніторинг ритмічності виробництва;
= звітність, облік і контроль результатів виробництва в усіх структурних підрозділах.
ЕКОНОМ
Визначальними чинниками ефективності виробництва є перш за все якісні характеристики персоналу й рівень менеджменту. Тому аналіз ефективності діяльності будь-якої організації доцільно починати з аналізу та оцінювання ефективності менеджменту персоналу.
Головним метод аналізу ек еф МП – метод порівняння. обирається низка ек важливих показників, їх порівнюють залежно від мети аналізу: з запланованим рівнем; в динаміці; з показниками інших організацій.
Показники:
1)загальної продуктивності (П), продуктивності праці (Ппр), продуктивності труд рес (Птр), про що йшлося в підрозділі.
2)Виконання плану з обсягу товарної продукції
де Отп1 — обсяг фактично виготовленої товарної продукції;
Отп2 — запланований обсягї.
3)Виконання плану з обсягу реалізованої продукції
де Орп1 — обсяг фактично реалізованої;
Орп2 — запланований обсяг реалізації.
4)Виконання плану щодо суми доходу від реалізації продукції
де Дрп1 — сума фактично одержаного доходу;
Дрп1 — запланована сума доходу від реалізації продукції.
5)Виконання плану з прибутку:
де ПР1 — фактично одержаний балансовий прибуток;
ПР1 — запланована сума балансового прибутку.
ЯКІСНІ показники:
1)Рентабельність товарної продукції:
де ПР1 — фактично одержаний балансовий прибуток за звітний період;
СТ — повна собівартість товарної продукції.
2)Рентабельність реалізованої продукції
де — прибуток, одержаний унаслідок реалізації продукції;
Ср — повна собівартість реалізованої продукції.
3)Рентабельність витрат на персонал:
де Вп — сукупні витрати на персонал за звітний період.
У процесі оцінювання ефективності менеджменту персоналу обов’язково слід аналізувати динаміку співвідношення балансового прибутку й сукупних витрат на оплату праці, а також як змінюється частка витрат на оплату праці в загальній сукупності витрат виробництва. Якщо за декілька суміжних періодів спостерігається позитивна динаміка співвідношення на персонал, прибутку й витрат на оплату праці, якщо зростає частка витрат на оплату праці в загальній сукупності витрат виробництва, то це свідчить про ефективність політики трудових доходів, про хорошу організацію оплати праці.
СОЦІАЛЬНА:
відображають різні аспекти привабливості чи непривабливості роботи в даному трудовому колективі, задоволеності чи незадоволеності людей роботою.
Показники
-динаміка зростання реальної ЗП найманих працівників;
– гарантії зайнятості на тривалий період часу (відсутність загрози втратити роботу);
– стабільність кадрового складу;
– стан умов праці та культурно-побутового обслуговування на виробництві;
– можливості навчання та професійно-кваліфікаційного просування;
-рівень соц страхування;
-соц-психол клімат у структурних підрозділах і на підприємстві в цілому.
Загальний рівень соціальної ефективності менеджменту персоналу можна оцінити через показники задоволеності працівників роботою, який визначається на підставі цілеспрямованих соціологічних досліджень.