Терміни з економіки підприємства

процедур, процесів, ресурсів, що забезпечують здійснення загального управління якісті продукції.

 Службовці — працівники, які здійснюють підготовку та оформлення управлінської документації, облік і контроль, гос­подарське обслуговування, тобто виконують суто технічну ро­боту (діловоди, обліковці, архіваріуси, креслярі, стенографісти, офіс-леді тощо).

Собівартість продукції— грошова форма поточних витрат підприємства на виробництво та збут товарів, робіт, послуг.

Соціальна діяльність — підготовка і підвищення квалі­фікації персоналу, створення належних умов праці та відпочин­ку, забезпечення соціального захисту працівників.

Соціальна інфраструктура- сукупність підрозділів підпр- в, що забезпечують задоволення соціально- побутових і культурних потреб його працівників.

Соціальний ефект звичайно зводиться до збільшення нових робочих місць і рівня зайнятості працездатного населення; поліпшен­ня умов праці, побуту та відпочинку; формування екологічно без­печного навколишнього середовища тощо.

Спеціалізація — підвищення однорідності виробництва через свідоме обмеження номенклатури продукції і різноманітності операцій одночасне виконання окре­мих операцій та процесів, що досягається їх сумі­щенням у часі.

 Спеціалісти — працівники, які виконують інженерно-тех­нічні, економічні та інші роботи, зокрема інженери, економісти, нормувальники, юрисконсульти, соціологи, менеджери з різних видів діяльності.

 Спеціалісти вищої кваліфікації —працівники з вищою освітою і значним практичним досвідом.

 Спеціалісти найвищої кваліфікації— працівники, які ма­ють наукові ступені та вчені звання.

 Спеціалісти середньої кваліфікації— працівники із серед­ньою освітою і певним практичним досвідом.

 Спеціалісти-практики — працівники, які обіймають певні посади (інженерні, економічні), але не мають спеціальної освіти.

Спеціальність — різновид трудової діяльності в межах професії.

Спільне підприємство — підприємство, створене на основі об’єднання майна двох або більше країн, які мають права юридичної особи.

Стандартизація — діяльність із встановлення норм, правил і характе­ристик (вимог) з метою забезпечення якості продукції (послуг).

Стандартизація — процес визначення і застосування єдиних правил з метою впорядкування діяльності в певній галузі.

Статистичний контрольособливий вид (метод) вибір­кового контролю, що грунтується на застосуванні теорії ймовір­ностей та математичної статистики.

Статут підприємства — певна сукупність правил, що регулюють діяльність підприємства та його взаємовідноси­ни з іншими суб’єктами господарювання. Статут повинен відповідати основним