Економічна кризова ситуація – раптове настання обмеженої діяльності підприємства (призупинення ефективної діяльності) з важко прогнозованими наслідками подальшого його функціонування і розвитку. Основні причини настання кризової ситуації:
1 прорахунку в розробці і реалізації стратегії фірми;
2 різке погіршення конюнктури внутрішніх і зовнішніх ринків;
3 криза в окремих галузях економіки і спад ділової активності;
4 погана якість системи управління підприємством;
5 нестача оборотних коштів та Інвестиційних ресурсів;
6 необгрунтована економічна політика уряду некеровані інфляційні процеси;
Прояви кризової ситуації: овготривалий спад виробництва; брак фінансових коштів і тривала невиплата зарплати; різке погіршення економічних показників і
діяльності; невиправдане зростання цін на продукцію; розлад господарських зв язків підприємства. Підприємство реагує на кризовий таким чином:
1 захисна реакція різке зниження витрат
розпродаж майна і закриття підрозділів підприємства скорочення парку устаткування звільнення персоналу зниження цін і обсяпв продажу товару
2 натуральна тактика – реалізація нової
стратегії маркетингу впровадження нових технологій І
техніки впровадження нових методів управління
і розробка реалізація нової стратегії діяльності