Інтерв’ю — це метод одержання необхідної інформації шляхом безпосередньої цілеспрямованої бесіди інтерв’юера з респондентом. Напрям бесіди визначається тією проблемою, яка цікавить інтерв’юера і є предметом прикладного соціологічного дослідження.
Види інтерв’ю:
• вільне інтерв’ю, коли, як правило, немає плану і завчасно сформульованих запитань.
• глибинне інтерв’ю має за мсту отримати інформацію, яка засвідчує не лише наявність того чи іншого соціального факту, явища, але й пояснює причини появи даних фактів, явищ;
• фокусоване спрямоване інтерв’ю — вивчення громадської думки відносно конкретної події, факту, ситуації;
• стандартизоване (формалізоване) інтерв’ю, коли формулювання запитань, їх порядок, кількість і перелік можливих альтернативних відповідей, їх кодування і форма запису передбачаються заздалегідь і суворо фіксуються в своїй одноманітності.
На завершення розмови про інтерв’ю зауважимо, що його успіх багато в чому залежить від підготовки інтерв’юерів.
Вона передбачає:
• ознайомлення їх із загальними принципами вимірювання, роз’яснення їм ролі і значення збору первинної соціологічної інформації;
• засвоєння інтерв ‘юерами основних принципів поведінки в процесі опитування;
• навчання їх техніці інтерв’ювання;
• надання їм можливості пройти практику проведення інтерв’ю;
• набуття інтерв’юером вміння ретельно аналізувати і оцінювати процедуру інтерв’ю.