МП орг – це ціленапрвалена діяльність керівного складу орг., керівників і фахівців системи управл персоналом, яка включає розробку концепції і стратегії кадрової політики, принципів і методів управління персоналом орг.
ЦІЛІ:
1) підвищення ефективності функціонування організації;
2) поліпшення якості трудового життя персоналу.
Ці цілі органічно пов’язані одна з одною.
ФУНКЦІЇ:
Управлінський апарат організації як інтегрований суб’єкт МП виконує різні функції. Їх можна поділити (правда, дещо умовно) на 2 групи — загальні та специфічні.
До групи загальних функцій належать такі: планування, організація, мотивація та контроль. Ці функції виконують усі керівники незалежно від рівня управління, лінійні й функціональні, — кожен у межах, закріплених внутрішніми організаційними документами обов’язків, прав і відповідальності.
Специфічні функції: визначаються функціональним поділом праці між структурними підрозділами організації та між виконавцями.
А) керівник служби персоналу (заступник директора підпр з кадрової роботи та соц. розвитку колективу).
Б) відділ кадрів:
1. підбір, відбір, наймання персоналу.
2. розроблення виробн. та професійно-кваліфік структури персоналу.
3. розроблення програм розвитку персоналу
4. створення і ведення штатного формуляра орг.
5. Розроблення процедури та проведення атестації персоналу.
6. створення і ведення кадрової документації
7. підготовка статист звітності з персоналу.
В) відділ організації праці та З/П:
1. вивчення трудових процесів
2. розроблення посадових інструкцій
3. розроблення системи оплати праці та преміювання працівників.
4. розроблення системи соц. виплат, пільг
5. планування витрат на персонал
Г) Сектор підготовки кадрів:
1. розробл стратег програм підготовки кадрів
2. орг. навчання та підвищз кваліфік персоналу
3. проведення профорієнтац роботи
4. розробл заходів та проведення виробн. й соц. адаптації нових працівників.
Д) Лабораторія автоматизованих систем управління персоналом:
1. організація автоматизації та механізації управл персоналом
2. розроблення ПЗ у сфері управл персоналом
3. забезпеч функціонув єдиної комп’ютерної мережі управл персоналом підпр
4. впровадж св. досвіду у сфері автоматиз управл персоналом
Е) Соціально- психологічна служба:
1. проведення моніторингу персоналу з питань управл та орг. праці на підпр
2. дослідж мор-психолог клімату в колективі
3. допомога керівникам усіх рівнів управ у виріш трудових конфліктів.
4. проведення консультацій та надання психолог допомоги працівникам.
Є) Сектори охорони праці й техніки безпеки:
1. проведення інструктажу з техніки безпеки.
2. контроль за дотрим норм умов праці
3. контроль рівня побутового та мед обслуговув персоналу на підпр.