Розвиток персоналу як засіб забезпечення його конкурентоспроможності

На сьогоднішній день саме ступінь розвитку персоналу визначає ефективне функціонування будь-якої організації, її  оновлення та зростання обсягів її виробництва, адже інвестиції у людський капітал є найефективнішими. У провідних  державах все більше компаній проявляють ініціативу щодо здійснення неперервного розвитку персоналу своїх підприємств. На сьогоднішній день питома вага витрат організацій на персонал у собівартості продукції чи послуг має виражену тенденцію до зростання.

Розвиток персоналу — це системно організований процес безперервного професійного навчання працівників для підготовки їх до виконання нових виробничих функцій, професійно-кваліфікаційного просування, формування резерву керівників та вдосконалення соціальної структури персоналу. Розвиток персоналу забезпечується заходами з виробничої адаптації персоналу, оцінювання кадрів для здійснення атестації кадрів, планування професійної кар’єри робітників і фахівців, стимулювання розвитку персоналу тощо.

Розвиток персоналу говорить про те, що в організації добре налагоджена система матеріального й морального стимулювання. Як наслідок, працівники можуть проявляти більше ентузіазму, більше творчого підходу, більше продуктивності та ефективності в своїй праці, що забезпечить краще кінцеві результати діяльності цілої компанії. Одночасно розвиток персоналу сприяє підвищенню рівня конкурентоспроможності самих працівників на ринку праці. Працівники, підвищуючи свій рівень кваліфікації чи опановуючи нову професію або спеціальність засвоєнням нових знань, умінь і навичок, одержують додаткові можливості для планування професійної кар’єри як в організації, так ї за її межами. Навіть у випадку безробіття внаслідок звільнення з організації навчена особистість швидше знайде собі нову роботу, легше зможе організувати власну справу і в такий спосіб забезпечити працевлаштування інших громадян. Отже, розвиток персоналу є одним з найважливіших напрямів раціонального функціонування будь-якої організації, її конкурентоспроможності на ринку.