Атестація керівників, професіоналів і фахівців.

Атестація є періодичною оцінкою персоналу і проводиться, як правило, раз у рік, у два , три роки. Це комплексна оцінка, яка підсумовує уявлення про якості працівника, його трудову поведінку, результати діяльності.

Проведення атестації служить двом функціям: структуроутворюючій і мотивуючій. Перша функція пов’язана з досягненням більшої визначеності при виконанні роботи. Вона передбачає оцінку якості та кількості виконуваної роботи, внесення змін до функціональних обов’язків і посадових інструкцій, уточнення параметрів оплати праці. Мотивуюча функція атестації проявляється в активізації мотивів виконавців до найкращого виконання. Мотивуючу силу має сам зворотній зв’язок, який досягається  в процесі атестації.

Організація атестації працівників у три етапи:

1.Підготовка до проведення атестації.

Розробити: атестаційний лист; структура письмової характеристики на виконавця, що атестується; бланк оцінки показників і ділових якостей виконавця; звіт виконавця про виконану роботу; план роботи виконавця; висновок атестаційної комісії; структура звіту атестаційної комісії за підсумками атестації.

Необхідно довести до відома тих, хто атестується, всю процедуру атестації.

2.Проведення атестації.

І. Професійне (комп’ютерне) тестування, в ході якого перевіряється відповідність знань працівника тим вимогам, які висуваються до виконавців у повній якості.

ІІ. Атестаційне інтерв’ю, в ходів якого відбувається співбесіда виконавців з атестаційною комісією.

3.Підсумки атестації.

Визначаються результати атестації, оформлюється  атестаційний висновок у вигляді Оцінкового листка, атестаційної анкети або Доповіді-оцінки.