Терміни з економіки підприємства

(продуктивність, потужність, енергоємність, ка­лорійність тощо).

Корпорація — акціонерна форма власності, що передбачає колективне володіння власністю (капіталом), концентрацію функцій управління підприємством в руках професійних управляючих (мене­джерів).

Кошторис в-ва – це підрахунок сукупних витрат підприємства, що пов’язані з основою його діяльністю за певний період, незалежно від того, віднесено їх на собівартість продукції в цьому періоді чи ні.

Кошторисна вартість будівництва — це вира­жені в грошовій формі нормативні (проектовані) ви­трати на: будівельно-монтажні роботи.

Кредитоспроможність підприємства — наявність у підприємства пе­редумов для отримання кредиту та його повернення в строк.

Критерій — це головна відмітна ознака й визначальна міра вірогідності пізнання суті ефективності виробництва.

Летючий контрольраптовий (без попередження) і нетривалий контроль якості виробів (роботи виконавців) на окре­мих дільницях виробництва.

Лізинг- підприємницька діяльність, що спрямована на інвестування власних або позичених фінанасових коштів і полягає у наданні лізингодавцем у виключне корстування на певний термін лізингоодержувачу майно за умови здійснення періодичних лізингових платежів.

Ліквідність підприємства — спроможність підприємства своєчасно розраховуватися за зобов’язаннями або можливість перетворення статей активу балансу в гроші для оплати зобов’язань.

Ліцензійна угода- договір, згідно з яким власник винаходу, корисної моделі, промислового зразка, пердає іншій стороні ліцензію на використання в певних межах своїх прав на патенти.

Локальний (комерційний, госпрозрахунковий) ефект озна­чає конкретний результат виробничо-господарської діяльності, що забезпечує достатність власних фінансових ресурсів для са­морозвитку підприємства.

Мале підприємство — суб’єкт господарювання з певним кількісним критерієм чисельності працюючих та обсягів господарського обігу.

Маржинальний прибуток характеризує величину виторгу від продажу продукції за мінусом змінних витрат.

Маркетинг — виробничо-комерційна діяльність підпри­ємства, що спрямована на виявлення та задоволення потреб в його продукції (послугах), і полягає в продажу цієї продукції для одержання прибутку.

Масове виробництво — тип виробництва, який характеризується ву­зькою номенклатурою і великим обсягом випуску продукції, яка безперервно виробляється протягом тривалого часу.

Методи управління — способи, засоби управлінської діяльності, зі допомогою яких робота персоналу спрямовується на досягнення цілей, які стоять перед об’єктом управління.

Мито справляється з вартості або обсягу