ПІСЛЯ ДОЩУ

Ніч попливла, мов корабель, захлеснутий водою. Чути, як то лопотів, то затихав дощ за вікнами. Жебоніли струмочки, а за ними снувалася каламуть роздумів, хвилюючих вражень, перемагаючи дрімоту. Розвихрені тіні негоди відміряли тривожні хвилини.

Під ранок дощ ущух. Закліпали зволожені вранішні зорі. Сонце, не виринаючи з-за обрію, чекало золотаво-багряним вія­лом проміння по верхів’ях дерев, ніби довідувалось, чи можна спокійно визирнути на обважнілу, зволожену землю. Ночівники-нетяги один по одному зникли з корчми…

Знову вирушили в дорогу. Бричка покотилася по багнюці, колихаючись по розмитих вибоїнах. Благословляючи народження дня, забриніли на променевих струнах стрижі. Над чорною ріл­лею поважно попливли в сизому повітрі граки. Під склепінням прозорого неба кожна жива істота почала славити життя. Хоті­лося обіймати зриму далеч, збагнути осінні кольори лісу, до якого наблизилась бричка (/. Пільгу к; 123 сл.).

Завдання до тексту
1. Визначити стиль і тип мовлення.
2. Скласти план до тексту. Орієнтовний план

1. Ніч попливла, мов корабель.
2. Під ранок дощ ущух.
3. Знову вирушили в дорогу.
4. Кожна жива істота почала славити життя.
3. Лексична робота.
• Бричка — легкий візок для їзди, іноді з відкидним верхом.
• Жебоніти — тут створювати тихі, одноманітні звуки.
• Обрій — небосхил, горизонт.
• Снуватися — тут поширюватися в просторі.
4. Словниковий диктант. Записати та пояснити правопис слів.
Вранішній, золотаво-багряний, променевий, бричка, наблизи-
тися, з-за обрію, перемагаючи, жебоніли.
5. Питання до тексту.
• 3 чим порівнюється ніч?
• Опишіть ранок після дощу.
• Розкажіть, як прокидається природа і радіє новому дню.
6. За складеним планом переказати текст.