Політика МП організації – система теоретичних поглядів, ідей, принципів, які визначають основні напрями роботи з персоналом, її форми й методи.
Існує 2 типи моделей ринку праці на мікрорівні (бюрократ та патерналіст.) залежно від:
відносин між фірмою та найманими працівниками; зобов’язань адміністрації фірм щодо зайнятості працівників; ставлення й інтересу працівників до роботи або до фірми;
стандартів і методів контролю продуктивності; взаємин між менеджерами та прац в процесі вирішення проблем; характеру відбору й набору персоналу, критеріїв просування працівникв по службі; типу організаційної структури тощо.
У бюрократичній моделі менеджменту персоналу:
а) наявна жорстка ієрархічність;
б) зв’язки між підрозділами, розміщеними на одному рівні організаційної структури, здійснюються через центр;
в) використовуються жорсткі посадові інструкції;
г) підлеглим видаються вичерпні завдання;
д) у прац виховуються та стимулюються ретельність і виконавська дисципліна;
е) головне для підлеглого — зробити так, як сказав начальник;
є) бюрократична модель спирається на організаційну структуру, викликає опір людей організаційній структурі, підкоряє людей оргструктурі, проектується та впровадж. в практику, долаючи опір людей та підлаштовуч. їхні характери під структуру.
Патерналістська модель менеджменту персоналу:
а) не забороняє діяти, припускаючи деякі рівні організац структури управл персоналом;
б) дає простір горизонтальним зв’язкам;
в) дає змогу працівникам самим формувати свою посаду, незважаючи на інструкції;
г) ств. умови, за яких підлеглому лише ставляться завд; як він буде їх виконув — це його справа;
ґ) стимулює ініціативу, творчий підхід до справи;
д) формулює головну мету для працівника — розв’язати проблему, надати результат;
е) дає змогу виконавцю самому брати участь у постановці завд, яке йому треба виконув;
є) кількість контрольованих показників зводить до мін; завдання в ній видаються в заг вигляді без вичерпних інструкцій;
ж) спирається на мікрокульт фірми, викликає опір людей культурі, залучає людей до культури, створюється та впроваджується в практику самими працівниками.
ВІДМІННОСТІ:
1) Б-індивіддуум, П-група
2) Б-конкуренція, П-співроб
3) Б-нам, П-МИ
4) Б-підкорення, П-компроміс
5) Б-противники, П-партнери
6) Б-обвинувачення, П-відповідальність
7) Б-хаотичність, П-заплановані зміни
8) Б-зараз, П- перспектива
9) Б-витрати на роб силу, П-капіталовкл в розвиток людського фактора
10) Б-сегментаці, П-інтенрація
11)Б-поліцейсткийЮ, П-помічник.